Memoirs of the Good Wife ~ Di Raut Wajahmu


Image result for madah

Aku rasa diriku terseksa
Takde orang tahu melainkan Rabb ku yang Maha Esa,
Semalam, ku lihat lagi raut wajahmu
Dah engkau pandang namanya buat seketika,
Mengapa fikiranmu ke sana, sedangkan aku ada disisimu
Aku juga tahu, di waktu aku menunggumu menelefon ku di tempat kerja,
Sebenarnya hatimu bersamanya
Patutlah lambat jawapan Watsapp ku, dan takde juga pangillan darimu
Batinku terseksa, walaupun dari zahirnya, aku senyum juga

Aku takut kehilangan cintamu
Sampai bila harusku bergini,
Aku lebih berhak, yang Halal bagimu
Dia hanya illusi, kenangan silam yang tak patut dikenangi,
Masihkah ada harapan untuk engkau lupakannya?
Hanya pada Rabbku aku meminta

Adakah benar apa yang ku mimpi
Jangan engkau salahkan takdir Illahi.
Wahai Imamku, kembalilah padaku,
Aku di sini, setia menanti kehadiranmu
Walaupun hati ini telah dilukai

Janjiku di akad, harusku tepati
Suamiku hingga akhir hayatku
Temanku di Syuga suatu hari.  

Comments