Memoirs of the Good Wife ~ Kesedihanku...

Dunia boleh buat apa apa
tapi mereka tak boleh menang kekuasaan Allah
Di mana aku merasa tiada jalan untuk ku, 
Aku Yaqin, Allah akan gantikan nya dengan yang lebih baik

Ketika aku menangis dalam keperitan, 
Allah melihat aku. 
Aku hanya berpegang kepada dunia
padahal, dunia yang hakiki adalah di akhirat nanti

Apa yang aku sayang, bila di ambil balik, 
aku yakin, Allah akan gantinya dengan yang lebih baik
hanya aku tak nampak nya sekarang
Dukacita ini, hanya seketika sahaja, 

Hati aku mesti dekat dengan Allah. 
Kesedihan ini mesti membuatku rapat dengan Allah. 

Allah telah campakkan kesedihan ini di dalam diriku
aku tidak berdaya untuk melawannya
hanya untuk menjadi isteri yang lebih baik 
dan mencari Allah pada waktu malam ku..

Ya Allah Aku mohon perlindungan mu dari dukacita yang telah menimpa diriku ini
Mungkin dukacita ini akan membawa ku ker syurga.
Mungkin kalau ini tidak menimpa ku, aku akan terus jadi manusia yang lalai dengan kebahagian ku
Aku yakin ini membuatku kembali ku kepada mu...

Aku akan bersabar...hingga cintamu kembali buat ku. 

Comments